Modermælkserstatning og amning

16. marts 2007

Alder:
6 mdr.

Modermælkserstatning og amning

Kære Helen

Jeg er løbet ind i problemer igen. Jeg har fortalt tidligere at min datter ikke ville have brystet. Jeg har fulgt dit råd og nu sutter hun omkring kl.23. Hun sutter i alt 3 gange dagligt.
Jeg var desperat og begyndte at give flaske om dagen, selv om det måske er forkert. Jeg græd. Så ked af det var jeg da hun ikke ville spise. Det hjælper selvfølgelig ikke :- ).(hun vil have brystet kun om morgenen og om aftenen. Derfor suppl.jeg med flaske. Det vigtigste er at hun får mælk, ...

Annonce

... ikke?)

Jeg har nogle spørgsmål:

1. Hvis hun får bryst x 3 hvor meget mme skal hun have ved siden af?

2.Skal jeg fortsætte med at skifte bryst som tidl. eller skal jeg prøve at give begge bryster ved hver måltid (det er ikke sikkert hun vil det, fordi når hun stopper så hun vil ikke mere)

3. I dag har jeg faktisk prøvet at malke lidt mælk ud men der kom ikke så meget. Jeg tænkt på at jeg måske ikke har mælk nok.
Ellers trives hun godt. Er meget glad.

Mange, mange tak for hjælpen.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Annonce

Viden om børn:

Morgenmad og børn

Børn har brug for et solidt morgenmåltid, efter at have sovet en hel nat, og så de har energi og overskud til at lege, lære og udvikles hele dagen. Det betyder, at f.eks. en portion yoghurt ofte ikke vil være nok.

Til børn i alderen 1-2 år kan du f.eks. give:
- Havregrød, øllebrød eller anden type af grød. Gerne med lidt frisk frugt og bær.
- A38, tykmælk eller neutral letmælksyoghurt med rugbrødsdrys eller havregryn.
- Grovbrød, grovere boller f.eks....

Læs mere i Babylex

Høj stol til baby

Når barnet begynder at kunne sidde selv, er det en god idé at anskaffe en høj stol. Så kan barnet sidde med ved bordet under måltiderne, og det kan også følge med i, hvad I laver ved køkken- og spisebordet.

Der findes mange forskellige modeller af højstole, men de fleste vælger i dag en model, som kan stå ved spisebordet. Det giver mulighed for, at baby kan være med ved bordet, når familien sidder og spiser og på den måde naturligt tage del i måltiderne.

De...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

..og endnu engang tak for en vidunderlig brevkasse!